Feb 14, 2009



Othmar Ružička

Životopis jednoga umjednika

Ružička je 7.XI. 1877 va Beči na svit došav
Va Karlovoj crikvi je krsno ime Othmar dostav
Majka Theresia su ga na ov svit vinesli
A ćaću Wenzlu snjegovim sinom čuda radosti donesli.

Ur vrieda je biv jako inteligentan mladić
Govoriv je nimšku a češku rič kot starić
Umjetnost mu duoma ni sranjena ostala
Su ćaća Hobyslikar si njihovo vrime proganjali.

Kod mlad je on ur farbe rad mišav
A si je jako lipo šareno smišav
va daljem životu je se za slikara odlučiv
Stimi šareni farbami je se aj slikar viučiv.

Ljeti 1896 je va akademiju za tvorbu umjednost stupiv
U profesora Eisenmengera je jako sposoban mladac biv
I Pochwalski a Berger su vreda njegov talent uposnali
A sim drugim profesorom na dalje njim dali.

Srebrna a slata Fühgermedailija je bila njegove prva pohvala
Zato je mu 1903 naposlet stipendium za potriban Romput ostala
Stu pohvalu je to šlo puored tako dalje
Kod mlad junag je gledav da s pohvale nebude manje.

Na preporuku Eisenmenger je va naše lipo selo došav
Od koga on ni četrdet ljet dugo prošav
Va Frielištofi su se mu prateži a moda dobro vidili
Zato je ljudi va pratežah moljav pri zabavi a djeli.

I naše idiliše selo met rijakah Dinji a Jajšpici je mogav zdržati
Ale mi naše lipe Aue a naše selo si nisme mogli udržati
Ja ufam da ćeju njegove ulove slike va muzeah dobro peljati
A pro naše potomce a pokoljenje dugo očuvati.

Njegova Domäna je bila pretstavljati selskoga života
Njegovo truditi kot Genreslikar ni zaman ostala
Va ljeti 1948 je od predsjednik Karl Renner profesor natpis dostav
Va njegovom umjednickom zivoti je čuda djelav a malo sredstva imav.

Kot Frielištovac sam ja Ružički pri njegovoj djeli većkrat mogav kukati
Dans sam dragi spirač njegovi slikah ovo će saki mene rozumiti
Ja sam se po njegovoj smrti za njegovo umjetnictvo zav
A 1995 s vistavkami va Češkom a Nimškom za činjav.

Beč / Frielištof 31. I. 2004 Joza Lawitschka


No comments: